گروه سورناتچ

کدام زبان برنامه نویسی بهتر است ؟؟

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۱۴ ب.ظ

بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟ 
همیشه تو حرفامون کلکل این بوده که کدوم انجین کدوم زبان و..........بهتره
خدایی راجب هرچی بشه قضاوت کرد درباره زبان های برنامه نویسی نمیشه جون هرکدوم ویژگی های خاص خودشونو دارن
اما به هر حال امروز میخوایم این زبان ها رو از دیدگاه جهان بررسی کنیم و قابلیت های اونا رو مقایسه کنیم.
با ما همراه باشید
موسسات معتبری در دنیا وجود دارند که با دقت و جزئیات آمارهای مرتبط با زبان های برنامه نویسی را مورد بررسی قرار داده اند و همواره گزارشاتی را انتشار میدهند. در ابتدا بیایید یکی از معتبرتین آنها را بینیم.[تصویر: suhr_tiobeprogramlangaugenov.png]

این آمار جایگاه زبان ها را بصورت نقطه ای بین سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ باهم مقایسه کرده که نشون میده که گرایش ها و تقاضاها به سمت کدام زبان ها رفته است.
در زیر لیستی از ۶ زبان برنامه نویسی برتر برای یادگیری در ۲۰۱۵ آورده شده من معتقدم که تقاضا برای همه این زبان ها بسیار زیاد است و همیشه هم خواهد بود.
.............................................
1-زبان برنامه نویسی جاوا
بدون هیچ چون و چرا! جاوا به لطف سیستم عامل اندروید در چند سال اخیر بار دیگر به گل سر سبد زبان های برنامه نویسی تبدیل شده و تقاضا برای جذب برنامه نویسان جاوا در طول چند سال اخیر خیلی افزایش پیدا کرده و در صدر جدول زبان­ها برای یادگیری است. در سال ۲۰۱۵ اکثر شرکت­ها در پی جذب برنامه نویسان جاوا (اندروید) خواهند بود.
چرا باید جاوا را یاد بگیریم؟

جاوا تقریبا تو همه جا استفاده میشه، در موبایل هاتون، بانک ها، دستگاه های خود پرداز، کنسول های بازی، بازی­ها و … بقیه رو خودتون اسم ببرید.
چه چیزی جاوا رو قدرتمند کرده؟

جاوا یک زبان شی گرا است و وابستگی خیلی کمی به سیستم داره. یه شعار معروف در مورد جاوا “یک بار بنویس و هر جا دلت میخواد اجرا کن” . یعنی شما فقط یکبار نیاز به کامپایل کد دارید و کدهای کامپایل شده رو مستقل از سیستم هر جا می تونید اجرا کنید (به عنوان مثال، کامپایل در ویندوز و اجرا در لینوکس یا مک). جاوا اوپن سورس هست و API های و فروم های زیادی براش وجود دارد .
2-زبان برنامه نویسی c
خیلی ها این رو قبول دارند، که زیان سی یکی از قدیم­ترین زبان­های برنامه­ نویسی است که در عین حال اولین زبانی است که مردم برای شروع یادگیری برنامه نویسی آن را یاد میگیرند. بنابراین پیشنهاد برای یادگیری زبان سی همیشه وجود دارد.
چرا باید زبان برنامه نویسی c را یاد بگیریم؟

زبان سی یک زبان همه منظوره است که توسط دنیس ریچی (Dennis Ritchie) در سال ۱۹۷۰ توسعه یافته و زبانی هست که تا این زمان بصورت گسترده مورد استفاده می­شود. بسیاری از زبان ها که بعدها بوجود آمدند از زبان سی توسعه یافته­ اند. مثل زبانهای c++، Java، JavaScript، Limbo، C#، Objective-C، Perl، PHP و Python. بنابراین دانستن زبان سی باعث میشه پایه خودتون را قوی کنید و در نتیجه یادگیری زبان های دیگر آسان می­شود.
چه چیزی سی رو قدرمتند کرده؟
1 قابلیت حمل (Portable)
2 یادگیری آسان
3 سریع در مقایسه با زبان های دیگر
4 رایگان است
5 بیش از ۴۰ سال وجود دارد وبسیار معروف و محبوب است.
و نکته آخر: سی یک زبان رویه­ ای است و تقریبا تمام برنامه­ های سطح پایین با زبان سی نوشته شده. زبان سی هنوز هم انتخاب اول در برنامه نویسی سطح سیستم است. سیستم عامل ها، درایورهای سخت افزارها با زبان سی برنامه نویسی شده اند.
3-php
گسترده­ ترین زبان اسکریپتی سمت سرور که برای ساحت وب سایت های داینامیک استفاده می شود.
چرا php را یاد بگیریم؟
1 Php در بیش از ۲۵۰ میلیون وب سایت و ۲.۱ میلیون وب سرور نصب شده است.
2 حدود ۸۰ درصد وب سایت های اسکریپتی سمت سرور با PHP ساخته شده اند.
3 رایگان و اوپن سورس است.
4 یادگیریش خیلی آسان هست.
5 قیمت مناسب هاست.
چه سایت هایی از phpاستفاده می­کنند؟
1 فیسبوک
2 تویتر
3 فلیکر
4 اپل
5 ویکی­پدیا
6 و اکثر وب سایت های دیگر …
4-جاوا اسکریپت
بله جاوا اسکریپ، در چند سال اخیر جاوا اسکریپ مورد توجه زیادی قرار گرفته است و در حال حاظر تقاضا برای جذب جاوا اسکریپ کاران در اوج خودش هست. امروزه نقش رابط کاربری و تعامل با کاربر در وب سایت ها بر هیچ کسی پوشیده نیست و سایت های تعاملی همه جا دیده می شود.
به عنوان مثال وقتی که شما در حال توسعه سایتی هستید، جاوا اسکریپت بسیار کاربردی خواهد بود. این زبان فوق العاده می تواند به شما در ایجاد ارتباط بهتر برای سایتون کمک کند. شما می توانید سبک های مختلف در جاوا اسکریپت رو برای ساخت رابط کاربری فوق العاده استفاده کنید. هنگامی که شما به عنوان یک توسعه دهنده وب هستید، بسیار مهم است که در مورد جاوا اسکریپت برای ساخت صفحات وب تعاملی شناخت داشته باشید. جاوا اسکریپت از جمله برای انیمیشن در صفحات وب، بارگذاری تصاویر، اسکریپت ها و یا اشیاء بر روی صفحه وب اعمال می شود.
5-پایتون
پایتون بصورت کلی، زبان برنامه نویسی سطح بالا است. که این زبان بسیار آسان و قابل فهم است و تنها نیاز به چند خط از کد برای انجام یک چیز خاص در مقایسه با زبان های دیگر دارد.
چرا پایتون را باید یاد بگیریم؟
تقاضای زیادی برای این زبان در بازار جهانی وجود دارد، بطوری که در طول زمان تقاضا برای پایتون دارای رشد تصاعدی می باشد. شرکتهایی مانند گوگل، یاهو و آی بی ام از پایتون استفاده می کنند. بنابراین اگر پایتون را بلد باشید می تونه برای شما درآمد خوبی داشته باشد.
در ضمن بسیاری از نرم ازارهای گرافیکی با این زبان نوشته شدند مانند:بلندر و میک هومن
6-c#
سی شارپ یک زبان برنامه نویسی اصلی برایتان خواهد بود اگر شما بروی فن آوری های مایکروسافت مانند دات نت، ASP.Net می خواهید کار می کنید. این زبان برنامه نویسی شی گرا است. اگر شما C یا C++ را می دانید پس یادگیری C# خیلی برایتان آسان خواهد بود. همیشه یک تقاضای بالا برای توسعه دهندگانی که بر روی پلتفرم ویندوز کار می کنند وجود دارد. اگر شما طرحی برای ساخت برنامه های کاربردی روی سیستم عامل ویندوز دارید پس نیاز به دانستن این زبان دارید. همپنین اکثر برنامه های ویندوز موبایل با استفاده از سی شارپ ساخته شده اند.
و حالا انتخاب با شماست میتونید هر کدام از اینهارو با توجه به سلیقه خودتون انتخاب کنید.
البته زبان های دیگری هم هستند که که خیلی خوب هستند مانند سی پلاس پلاس و بسیاری این زبان ها را قدیمی دانسته و معتقدند گه زبان های جدید بهترند

تکثیز بدون درج منبع حرام بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت